شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

انواع لوستر کدام اند؟

 

انواع لوستر ، روشنایی در خانه از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. شما برای ان که از محیطی زیبا و جذاب در خانه یا در محیط کار و … بهره مند باشید، لازم است که میزان روشنایی در خانه خود را تأمین نمایید.

به همین دلیل وجود چراغ ها در خانه بسیار مهم هستند. به خصوص برای آن که بتوانید نور خانه خود را در طول شب تأمین نمایید، لازم است که از چراغ ها استفاده کنید. برای آن که بتوانید زیبایی چراغ های خانه، لوستر آشپزخانه و هم چنین محیط منزل خود را بیشتر نمایید، لازم است که از لوستر ها یا چراغ آویز های تزئینی استفاده کنید.

در این مطلب می خواهیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را درباره لوستر و انواع آن، در اختیار شما قرار دهیم بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما در مهر و ماه همراه باشید.همچنین می توانید جدیدترین لوستر ۱۴۰۰ را در لینک مربوطه ببینید.

 

برای انتخاب یک لوستر مناسب به چه مواردی توجه داشته باشیم؟

این سوالی است که ذهن اکثر شما را درگیر کرده و می خواهید بدانید که چه نوع لوستر و با چه سبکی با دکوراسیون خانه شما هم خوانی و هماهنگی دارد!

لازم به ذکر است که لوسترها انواع مختلفی دارند که بعضی از آن ‌ها بزرگ‌تر و پر جلوه‌ تر و برخی دیگر از آن ها کوچک ‌تر و ظریف ‌تر می باشند. نکته قابل توجه این است که در هنگام انتخاب انواع لوستر باید به عوامل مختلفی توجه کرد از این نکات می توان به موارد بسیار مهم زیر اشاره داشت:

ارتفاع سقف خانه یا محلی که می خواهیم لوستر را در آن جا نصب کنیم

نوع و جنس وسایل استفاده ‌شده در چیدمان و دکوراسیون خانه

کاربردی که لوستر برای هر محیط دارد

هم چنین نوع دکوراسیونی که می‌خواهیم مناسب با آن چراغ آویز مورد نظر را تهیه کنیم

هم چنین می توان اذعان داشت که تفاوت انواع  لوسترها به غیر از انواع مدل‎ های آن، سایز و اندازه آن ها می باشد که برای انتخاب لوستر در منزل خود باید دقت بسیاری داشته باشید. نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که متراژ خانه و فضای آن در انتخاب یک لوستر بسیار مهم است و هم چنین تأثیر دارد، برای مثال اگر خانه شما کوچک است هرگز به سراغ لوسترهای بسیار بزرگ نروید.

شما باید بدانید که برای نورپردازی خانه خود حتما نباید لوسترهای بزرگ و سنگین را تهیه فرمایید. بلکه شما باید متناسب با متراژ و فضای منزلتان، باید لوستر مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر سقف فضای شما بلند است شما می توانید از لوسترهای بزرگ و حتی چند طبقه نیز استفاده نمایید اما اگر سقف کوتاه است باید لوسترهای کوچک تر و مناسب تر با محیط را تهیه کنید.

 



انواع لوستر کدام اند:

همان گونه که می دانید، از زمان های قدیم تا الان، لوستر یا چراغ آویز به عنوان یک عضو ثابت و تزئینی در دکوراسیون داخلی حضور داشته است. شاید در گذشته تنوع چندانی در زمینه لوستر ها و چراغ های آویز وجود نداشته بود .

اما امروزه با پیشرفت در زمینه معماری داخلی و مهندسی و طراحی، لوستر هایی بسیار زیبا در شکل ها و نوع های مختلفی طراحی و ساخته می شود که هر یک از این مدل ها زیبایی خاص خود را دارند.

می توان اذعان داشت که انواع لوستر برای دکوراسیون های مختلف وجود دارد که شما می توانید با توجه به سلیقه و هم چنین متناسب با سبک دکوراسیون خود و میزان بودجه در نظر گرفته شده برای آن، یکی از آن ها را انتخاب کرده و تهیه فرمایید. از جمله انواع لوستر که در بین افراد از طرف داران بسیاری نیز برخوردار است، می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت:

 

لوستر های چند وجهی یا چند ضلعی:

لازم به ذکر است که یکی از جدید ترین انواع لوستر ، لوستر با فرم چند وجهی می باشد. امروزه معمولا خانه ها از سبک های مدرن و ساده استفاده می کنند و می توان گفت که لوستر های مشبک یا چند وجهی به دلیل داشتن اشکال هندسی مشابه یا متفاوت، بهترین انتخاب برای دکوراسیون منزل به سبک مدرن می باشند. در صورت علاقمند بودن به سبک مدرن بهتر است از لوستر های چند وجهی بهره ببرید. این مدل لوستر ها با سبک های زیر هم خوانی و هماهنگی مناسبی خواهند داشت:

سبک مینیمال

سبک میدسنچری

سبک مدرن

 

لوستر های پلیت مانند به همراه لامپ های آویزان:

می توان اذعان داشت که لوستر به شکل یک پلیت با مجموعه ایی از لامپ های آویزان شده یکی دیگر از انواع لوستر های مدرن و امروزی می باشند که طرفداران خاص خود را دارد. درخشندگی این لامپ های به شکلی است که تصور خواهد شد فضای زیر سقف ستاره باران شده است، بنابراین زیبایی شگفت انگیزی را به محیط خانه خواهد داد. این مدل لوستر دارای ظاهری ساده می باشد و طراحی پیچیده ایی ندارند. اما در صورت استفاده در فضای مناسب، روشنایی خیره کننده ایی را ایجاد خواهند کرد. این مدل لوستر مناسب دکوراسیون های زیر می باشد:

سبک مدرن

سبک مینمال

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.