چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

قیمت لوستر؛ خرید لوسترهای متنوع

 

لوستر یکی از کاربردی ترین لوازم منزل است که برای تزیین و روشنایی منازل، رستوران ها، تالارها و… استفاده می‌شود. قیمت لوستر به عوامل مختلفی مانند جنس، طرح، مدل، نوع نور پردازی، تعداد شاخه ها و عوامل دیگر بستگی دارد. جنس لوسترها از آهن، برنز، برنج، زاماک، کریستالی و آلومینیوم می باشد که پرطرفدارترین آن‌ها جنس برنز و برنج است.

قیمت لوستر یکی از مهم ترین فاکتورهایی می باشد که در انتخاب و خرید مشتری اثرگذار است. مانند تمام وسایل دکوراتیو و نورپردازی و غیره، نرخ انواع لوستر نیز ثابت نبوده و عوامل مختلفی در آن نقش دارند و به همین خاطر است که به عنوان مثال قیمت لوستر مدرن پذیرایی با لوسترهای برنز تفاوت زیادی دارد.

سبک و مدل لوستر چگونه باشد؟

سبک و مدل لوستر یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. قبل از بررسی ابعاد فنی لوستر، مشخص کنید که سبک چیدمان منزلتان، سنتی است یا از چیدمان مدرن برای طراحی داخلی و دکوراسیون منزل لذت می‌برید. شاید هم برای اتاق پذیرایی و بخش‌های دیگر منزلتان تلفیقی از سبک مدرن و سنتی را می‌پسندید. در هر حال قبل از شروع فرایند خرید، باید تصمیم نهایی را برای سبک چیدمان گرفته باشید.

 



قیمت لوستر :

قیمت لوستر یکی از موارد تعیین کننده در انتخاب لوستر است. ممکن است تنها به دنبال یک لوستر باشکوه باشید و قیمت آن چندان مهم نباشد و نیز ممکن است به فکر خریدی باشید که مقرون به صرفه تر باشد. در هر صورت می توانید از این راهنمای خرید استفاده کنید.

قیمت لوستر با توجه به اندازه و ابعاد، مدل و جدید یا قدیمی بودن طرح و یراق آلات به کار رفته در آن‌ها تعیین می گردد و به همین دلیل طیف گسترده ای در قیمت های ارائه شده برای این وسایل دکوراتیو وجود دارد. از مهم ترین فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت این وسایل نورپردازی می توان به نوع و مدل آن‌ها اشاره نمود.

 

ارتباط جنس بدنه با قیمت لوستر چیست؟

با نگاهی به انواع لوستر موجود در بازار کاملاً متوجه تنوع بسیار بالا در میان آن‌ها خواهید شد. به طوری که برخی از آن‌ها با بدنه های برنزی ساخته شده و برخی چوبی می باشند و گاهی از مواقع ممکن است بدنه های کریستالی داشته باشند. از آنجا که نرخ برنز، چوب، کریستال و سایر فلزات کاملاً با هم متفاوت است، در نتیجه بر همین اساس نرخ نیز تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال، این کاملا طبیعی است که در اغلب مواقع قیمت لوستر برنزی و لوستر کریستالی گران تر از لوستر چوبی باشد.

در گذشته تنوع مدل ها و جنس لوسترها چندان زیاد نبود. لوسترها معمولا ظاهری شکوهمند و پر و پیمان داشتند و متشکل از فلز و قطعات کریستالی فراوان بودند. این مدل لوستر صرفاً در سالن پذیرایی منازل نصب می شد و در اتاق ها و بخش های دیگر عموماً نیازی به نصب چنین لوسترهایی نبود.

امروزه جنس لوسترها تنوع زیادی پیدا کرده است. از جمله لوسترهای چوبی و لوسترهایی که از ترکیب برخی مواد چون پارچه و متریال های سبک دیگر ساخته می شود. برخی دیگر از لوسترها از جنس فلزاتی چون استیل و ترکیب آن با شیشه و کریستال ساخته می شوند. از آن جا که این متریال گران تر هستند، قیمت لوستر با این جنس هم بالاتر است.

البته لازم به ذکر است که عیار برنز، میزان کیفیت کریستال به کار رفته در بدنه نیز باعث میشود که هزینه های خرید آن‌ها با هم متفاوت باشد. به عبارت دیگر، قیمت نوع برنزی بر اساس آلیاژ به کار رفته در آن و همچنین مقدار و وزن فلز تعیین می‌شود. این مسئله در قیمت لوستر مدرن و سایر مدل ها نیز وجود دارد و نمی توان به طور دقیق مشخص کرد که لوستر مدرن در تمام مدل ها و طرح ها قیمت ثابتی دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.